Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. Základní rozhodování o produktovém mixu

- procesem tvorby PM se zabývá produktová politika podniku
Poslání: je utváření pro podnik optimální struktury produkce
- nutno zabezpečovat vzájemnou provázanost produktové politiky s cenovou, distribuční a propagační politikou podniku
- zabývá se (PP) produktem v komplexním pojetí
- rozhodování o dalších vlastnostech tvořící strukturu KP

Produktový mix- soubor všech produktů, které daný podnik nabízí na trhu k prodeji.
Komplexní pojetí- vlastnosti produktu jsou uspořádány do vrstev kolem jádra (základní úroveň – podstata a funkční vlastnosti – fyzikální, chemické..) přidáváním vlastností k jádru produktu se produkt dotváří, modifikuje, rozšiřují se jeho efekty, jeho užitná hodnota pro spotřebitele, individualizuje se či diferencuje ve vztahu k produktům konkurence př. Obaly, značka, doprovodné služby, servis, koupě na splátky, dodávky náhradních dílů…
Komplexní produkt – je tvořen souhrnem všech jeho hmotných vlastností, jejíchž prostřednictvím dochází k uspokojování potřeb zákazníka

Při utváření PM se rozhoduje:
- jaké zcela nové produkty a kdy podnik zavede do svého PM
- které ze stávajících produktů budou vylepšeny
- --------------------------------------------- vyráběny v nezměněné podobě
- --------------------------------------------- vypuštěny z PM

Inovace produktu – každá pozitivní změna produktu, která je vnímatelná a rozeznatelná spotřebitelem a pro něj přínosná. Posuzuje vliv spotřebitelského vnímání a hodnocení nového produktu na střety s konkurencí a získávání kon. výhod
Produktové řady – tvořeny skupinou produktů, které plní podobnou funkci resp. Slouží k uspokojení podobné potřeby, prodávají se stejným skupinám zákazníků a mají podobné distribuční cesty – může být členěna na další varianty (ledničky, sporáky)
Šířka – dána počtem produktových řad
Konzistence – těsnost vazeb mezi řadami

Žádné komentáře:

Okomentovat