Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nástroje market.:

Mark. nástroje:
- = souhrn všech vnitřních činitelů podniku, které by měli být vzájemně kombinovány, aby co nejlépe odpovídali vnějším podmínkám trhu
- komplex činitelů = mix = MM = 4P (product, price, place, promotion)
- distribuce:
- = účinné a efektivní setkání nabídky a poptávky – ty jsou místně i časově odděleny
- ? jak dlouhá je cesta ke spotř.
- ? jestli to zvládne vlastními silami nebo najme mezičlánek
- ? četnost distribuce (polohově)
- stimulování:
- osobní prodej, podpora prodeje, reklama, public relations (publicita, sponzoring)
- = forma komunikace mezi zákazníkem a pracovníkem firmy, jehož hlavním posláním je zajišťování prodeje prostřednictvím přímé komunikace se zákazníky – prodejci, dealeři, prodejní týmy
- podpora prodeje (soutěže, x % zdarma, ochutnávky, vzorky, dočasné spojení s nějakou výhodou, …)
- reklama – forma neosobní komunikace, která oslovuje masu
- Public Relations – forma neosobní komunikace – systematická, dlouhodobá snaha o dobré vztahy s veřejností
- je potřeba nástroje sladit, harmonizovat, pokud se to povede – synergický efekt (násobení)

Mark. pojetí výrobku:
- široké – všechno, čím lze uspokojit potřeby spotř. – statky (hmotné, nehmotné, nominální = poukázky)
- komplexní chápání – není nakupován pouze pro svou zákl. funkci, ale i pro spousty jiných vlastností, prvků, atributů
- spotř. vnímání – přizpůsobit informace k výrobku jazyku spotř., měl by řešit spotř. problém
- posuzování v kontextu – ne izolovaně – jaké místo má výrobek ke všem ostatním výrobkům nabízeným výrobcem i konkurencí + ve vztahu ke komplementárním výrobkům
- základní prvek MM – nelze dělat dobrá marketing se špatným výrobkem
- zákl. nástroj výrobce – výrobek by měl stát na 1. místě MM

Komplexní výrobek:
- Jádro = fyz. + chem. vlastnosti, objektivně měřitelné a tvoří zákl. vlastnosti
- příklad vrstev u elektroniky, prům. trh: 1) Jádro, 2) obal, značka, kvalita, styl, design, 3) instalace, záruka, prodejní služby, dodací a úvěrové podmínky
- příklad vrstev u značkového oblečení: 1) Jádro, 2) služby, 3) image
- čím je trh modernější, nasycenější, tím více ztrácí na významu jádro – považuje se za samozřejmé, že výrobek plní základní funkci

Žádné komentáře:

Okomentovat