Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Ve vztahu k úrovni ceny a propagace:

a) strategie rychlého sbírání – produkt zaváděný na trh je prodáván za vysokou cenu, zavádění je podporováno jeho nákladnou propagací
b) strategie pomalého sbírání – produkt je zaváděn s vysokou cenou, jsou však nízké náklady na propagaci – většině zákazníků je P dobře znám a jsou ochotni v dostatečném počtu k jeho koupi
c) strategie rychlé penetrace – průnik na trh pomocí nízkých cen a vysokých nákladů na propagaci, cílem je proniknout na trh a získat v krátkém čase značný tržní podíl.
d) Strategie pomalé penetrace- zavádění s nízkou cenou i nízkými náklady na propagaci – rozsáhlý trh, diferencovaný P

RUST
– příznačný rychlý růst prodeje (tržeb); zvyšuje se produktivita práce; produkt jako zdroj zisku podniku-> stimulace konkurence; VELKÁ CHYBA: podcenění či ignorování zesilování konkurence; prostor pro uskutečňování inovací v provedení produktu; změna způsobů propagace, inovace, nové varianty

ZRALOST
– produkt začne klesat (zpomalovat) tempo růstu tržeb; většina dnešních „živitelů“ podniku (rozhodující část zisku a tržeb); dochází k nasycení trhu produktem; zesiluje konkurence; účelné je provést modifikaci trhu (nové segmenty trhu) či modifikacemi marketingového mixu a dalších nástrojů

ÚTLUM
výrazně trvalý pokles tržeb a zisku z prodeje „stárnoucího“ produktu; důležitá otázka: vyřadit či prodloužit fázi útlumu?!?!
- různá délka útlumu
-
příčiny: změna potřeb, zastarávání, přesycenost trhu
i nyní může podnik využít modifikaci MM a dalších nástrojů
při ukončení výroby můžeme prodat značku produktu menšímu podniku

Žádné komentáře:

Okomentovat