Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výzkum, IS:

Market. inf. systém:
= souhrn pracovníků, zařízení a technologií pro zjišťování, zpracování a vyhodnocení informací
- interní – vlastní síly, „zdraclo“ – o minulém vývoji
- informace z marke. výzkumu (systematický sběr, analýza, většinou agentury)
- informace z mark. zpravodajství (každodení, systematické zjišťování o vývoji mark. prostředí (podíly značek na trhu, …)

Marketingový výzkum:
- 5 fází:
- definice problémů a cílů
- co chci řešit, proč je situace taková
- problémy definuje zadavatel
- projekt výzkumů
- jaké metody, kde vezmu informace
- shromáždění informací
- zpracování informací
- verbální hodnocení
- matematicko-statistické metody
- prezentace výsledků-závěry
- mělo by obsahovat i návrhy řešení

Výzkum trhu:
- primární (pracuje s dosud neexistujícími informacemi)
- sekundární (pracuje s již existujícími informacemi, „od stolu“)

Výzkum podle:
- objektu (ekoskopický – zboží, služby)
- subjektu (demoskopický – spotřebitel, jeho preference)
- podle součástí okolí
- výzkum nabídky (ID konkurence a její popis, zastoupení výrobku na trhu, komparativní analýza, analýza konkurenční strategie)
- výzkum poptávky (kvantifikační, segmentační, chování spotřebitele)
- výzkum prostředníků (obchod – jak funguje distribuce, předpisující)
- výzkum makrookolí (velmi náročný, sběr primárních informací, etické zásady, kodex)
- ESOMAR (evropské sdružení organizací pro výzkum veřejného mínění a mark. trhu)
- respondent musí souhlasit
- anonymita
- oddělení výzkumných a jiných (komerčních) aktivit
- výzkum reakce trhu na komerční akce

Žádné komentáře:

Okomentovat