Členění IP z hlediska marketingové struktury KP
PODLE STUPNĚ JEJICH NOVOSTI (míry pozitivní změny)
Produkty zásadně nové – v celosvětovém měřítku, zcela nové trhy (mob. Telefony)
zavedení nové produktové řady v podniku – jsou již jinými podniky na trhu uplatňovány, nové pouze pro podnik – méně náročná inovace pro podnik – může využít zkušeností jiných
Rozšíření v podniku již existující produktové řady o další typy či varianty produktů
Vylepšení daného P – zvyšuje se užitná hodnoty aniž by vznikaly nové řady či varianty
Změna pozice stávajících produktů podniku na trhu – nezměněný produkt se nabízí novým skupinám zákazníků
P s jedinou změnou, že vykazují stejné vlastnosti při menších nákladech
Podle úrovní či vrstev tvořících mtg strukturu kompl. produktu:
~ inovace v oblasti vlastností, které tvoří podstatu daného produktu,
~ inovace dalších vlastností – obal, značka, služby
Spotřebitelská hodnota pro zákazníka jako prvořadý atribut
Posouzení, jak zákazníci hodnotí a vnímají spotřebitelskou přidanou hodnotu
Spotřebitelská přidaná hodnota – jak velký užitek nový produkt přinese a s vynaložením jakých nákladů
Celková spotřebitelská – soubor užitků, které zákazník očekává od daného produktu, soubor cen, které musí vynaložit před hodnocení a koupí, získávání a užívání tvoří celkovou spotřebitelskou cenu
Zákazníkem vnímaný stupeň novosti inovace P – vyjadřuje dopad inovace produktu ve formě intenzity zákazníkem vnímaných nových přínosů či užitků z dané produktové inovace.
Žádné komentáře:
Okomentovat