MV představuje systematický proces shromažďování, třídění, analýzy a vyhodnocování a interpretace informací, která jsou potřebná pro marketingová rozhodnutí.
- má využití při tvorbě inovace, ve fázi narození, růstu, zralosti i útlumu
Předmětem MV mohou být:
výzkum trhu
marketingový výzkum produktů – hlubší analýza spotřebitelské hodnoty P a spotřebitelského vnímání zákazníkem
výzkum v oblasti cenové tvorby
výzkum propagace
distribučních cest
zaměřený na zdokonalování řízení
Etapy procesu MV
oblast přípravy výzkumu
definování problému
určení nutných informací k řešení problému
určení metod sběru informací
zpracování projektu výzkumu
oblast realizace výzkumu
získávání potřebných informací
zpracování informací
vyhodnocení výsledků
a) primární informace - nové informace shromážděné pro řešení daného problému
sekundární - existující informace zjištěné původně pro jiné účely
výzkum od stolu – shromažďování a analýza sekundárních informací
Terénní výzkum – získává informace přímo na místě
b) interní – inf. Z vlastního podniku – záznamy písemností, el. Pošta
sekundární – účetní výkazy, objednávky, údaje o zákaz, reklamace
primární – I od pracovníků v podniku
externí – I z mimopodnikových zdrojů
sekundární – statistiky, publikace, TV, tisk, internet
primární – metody experimentální (dotazování, pozorování.)
Žádné komentáře:
Okomentovat