Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Kupní chování zákazníků:

Spotřební chování:
- pohledy snažící se vysvětlit spotř. chování zákazníka: na zákl. ekon. racianality, jako důsledek psych. procesů, na zákl. vlivů soc. prostředí, model podnět-odezva
- model podnět-odezva: Podnět -> Black box spotř. -> Odezva
- black box je interakcí predispozice spotř. k urč. jednání a kupnímu rozhodnutí
- predispozice pak zasahují do každého rozhodování o koupi
- působení kultury:
- nehmotné prvky kultury: soubory soc. norem a standardů, soubory poznatků a idejí, soc. instituce (např. rodina)
- podstatné skutečnosti: kultuře se učíme, přechází z generace na generaci, sdílená, různé ve stejném čase na stejném místě, kultura je adaptivní
- různé odlišnosti – subkultury prostředí
- působení soc. skupin:
- člověk se životu učí v dané soc. skupině (socializace)
- působí různé skupiny: primární (rodina, přátelé), sekundární skupiny (občasný styk), referenční skupiny (mohou se stár prim. i sek.)
- rozložení kupního rozhodování v rodině: mezi muže a ženu, kupní role (někdo využívá, jiný nakupuje, jiný rozhoduje)
- sociální třídy – např. jiné inf. zdroje, …
- referenční skupiny – buď: spotř. -> ref. skupina -> produkt nebo spotř. -> produkt -> ref. skup.
- míra vlivu ref. skupiny je podmíněna: informovaností o výrobku, mírou kohesivity a konformity ref. skup., jejími normami, nápadností výrobku
- snažíme se využívat: identifikace jedince s ref. skupinou, názorové vůdce, komunikace z úst do úst
- životní styl:
- = průnik aktivit, zájmů a názorů (AIO)
- možnosti postihnout skupiny se podobným způs. života
- individuální vlivy:
- řadíme sem působení demografické, fyziografické rysy, soc. ekon. prvky – to jsou vnitřní vlivy
- vnímání:
- aby smysly podnět zaregistrovali, musí stimuly překročit prahové hodnoty (abs. prah a relativní, diferenční prah)
- průběh vnímání: stimuly -> smysly -> pozornost -> interpretace -> odezva
- vnímání není obj. proces – ne všem stimulům věnujeme stejnou pozornost, zkreslujeme
- učení:
- = změny v jedincově chování způsobené zkušenostmi, informacemi a myšlením
- učení může být založeno na klasickém podmiňování (hodinky -> jíst i když není hlad) nebo operantní podmiňování (slevy -> větší nákup)
- kognitivní učení – zahrnuje všechny mentální aktivity člověka
- paměti: senzorická pamět (1-5s) -> (pozornost) -> krátkodobá paměť (20s) -> (zkouška) -> dlouhodobá paměť

Žádné komentáře:

Okomentovat