Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4. Některé metody v oblasti rozhodování o PM jako východiska tvorby inovací

Nejlepší výsledky pře aplikaci standardizovaných metod při rozhodování o PM a inovacích produktů se zpravidla dosahují kombinovaným použitím řady různých metod, které jsou vhodně vybírány a tvořivě aplikovány k řešení konkrétních rozhodovacích situací
K nejčastěji používaným metodám při rozhodování o tvorbě PM a o tvorbě inovací P patří
- situační analýza
- analýza životního cyklu produktu
- analýzy produktového portfolia s využitím metody BCG a metody GE

komplexní situační analýza
- proces založen na poznání vnitřního a vnějšího prostředí podniku, systematickém analyzování
- měla by se provádět v dynamickém pojetí, tzn. Systematicky zkoumat
§ minulý vývoj
§ současnou situaci
§ možný vývoj v budoucnu
ANALÝZA VNĚJŠÍHO PROSTŘEDÍ
- makroprostředí – široké okolí podniku (ekonomické, technologické, demografické, politické, legislativní, sociální…)
- mikroprostředí – zákazníci, konkurence, dodavatelé, poskytovatelé služeb…)

smyslem analýzy okolí podniku (vnější) je identifikovat:
možnosti či příležitosti k rozvoji podnikatelských aktivit
ohrožení podniku jeho podnikatelské aktivity – pokles tržeb, podílu na trhu, snížení konkurence schopnosti..
faktory vnějšího prostředí:
- koneční spotřebitelé – struktura poptávky
- distribuční mezičlánky
- konkurence
- dodavatelé
- vědeckotechnické prostředí – vliv na oblast IP
- finanční trh
- politické a legislativní prostředí
- přírodní podmínky

Žádné komentáře:

Okomentovat