Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Inovace, zavádění nových výrobků na trh:

- pokud chce výrobek uspět, musí být nějakou výhodou
- pozice inovace neustále vzrůstá – příčiny: nasycenost, obnova ziskovosti, zákl. a exkluzivní nástroj výrobce, nepřímé ekol. důsledky
- model soudobého výrobku: vyšší účinnost, lepší funkce, kultivovanost, sofistikace (mikroprocesory), malý příkon, hmotnost i objem, optimální životnost, nové materiály, ekolog. čistota, design, optimální funkčnost
- spotřebitel by měl vnímat změny jako pozitivní
- míra změny: zásadně nové, modifikace dosavadních, analogické
- nové výrobky:
- 2 možnosti: právo od někoho, vývoj nového (výzkum, vývoj a komercializace)
- výzkum: analýza vnitřních a vnějších zdrojů, potřeb
- vývoj: anal. trhu + výrobku -> prototyp, testování, rozhodnutí o výrobě
- komercializace: dokončení komplexního výrobku, harmonizace s ostatními částmi MMixu
Cena:
Mark. nástroj:
- dotváří charakteristiku výrobku – má konstruktivní charakter – čím vyšší cena, tím vyšší kvalita, jedinečnost
- nejprůhlednější – je vidět na první pohled - porovnávání
- ohnisko zájmu – pro prodávajícího i kupujícího - kompromis
- správná cena – zajistí rozvoj podniku formou dostatečné poptávky
- nejpružnější – spotřebitel reaguje rychle, podnikatel snadno mění
- výraz efektivnosti marketingu
- citlivost závisí na: typu trhu (průmyslový, spotřebitelský-tam více), ekon. situaci nakupujících subjektů
- cenový mix – Px, Politika (metody tvorby cen, cenová kontrola, diferenciace cen), Strategie (cíle firmy v oblasti cen – cenový vůdce, zásadně levněji)

Žádné komentáře:

Okomentovat