Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6. Rozpočet

- v rozpočtu stanovíme očekávané marketingové náklady, případně i marketingové tržby (např. poskytneme-li někomu reklamní prostor v naší provozovně). Potřebujeme-li mít celkový komplexní přehled o výdajích na prodej a marketing, můžeme do nich zahrnout i náklady na prodejní tým a administrativu spojenou s prodejem a marketingem.
Předpovídáme a plánujeme zde:
- budoucí prodeje a průměrné ceny,
- náklady výroby, distribuce, marketingu,
- celkový výnos, náklady a předpokládaný zisk.


7. Systém měření a kontroly - popisuje, jakým způsobem a v jakých intervalech budeme sledovat, vyhodnocovat výsledky plnění cílů marketingového plánu. Hodnocení by mělo probíhat minimálně kvartálně, doporučováno je však provádět jej 1x za měsíc. Budeme-li vyhodnocovat marketingový plán v měsíčních intervalech, rozpracujeme naše roční prodejní i marketingové cíle do konkrétních cílů měsíčních.


8. Přílohy - zde můžeme marketingový plán doplnit o výkazy, tabulky, výsledky marketingových výzkumů, organizační schémata apod.




Závěrem je nutné podrobit marketingový plán detailnímu zkoumání, zda jsou všechny jeho části zcela konzistentní – zda vytvářejí logický celek, zda na sebe jednotlivé aktivity navazují ve správném pořadí, zda jsou vynaložené marketingové náklady úměrné plánovanému zvýšení obratu a zisku, zda máme k dispozici veškeré zdroje pro realizaci aktivit. Stručně řečeno – zda náš plán představuje náročný, ale reálný a životaschopný model rozvoje naší firmy pro nejbližší období.

Žádné komentáře:

Okomentovat