Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Přístup CSF

Všech těchto deset rolí se vzájemně propojuje a vzájemně se kvalitativně podmiňují. Ještě je dobré vědět o koncepru CSF (Critical Success Faktors). Koncepce CSF podle McKinsey –
1. strategie
2. struktura
3. spolupracovníci
4. systémy řízení
5. sdílené hodnoty
6. styl managerské práce
7. schopnosti

V současné době je nutné pod vlivem používání IT nutné, aby měl hybridní manažer znalosti o využívání IT a o tom jaké možnosti mu IT nabízí pro vykonávání své manažerské práce. Nesmí být omezen nevědomostí o IT (IT dokáže víc než si manažer myslí).
Manažer musí mít na paměti možnosti IT také při provádění restrukturalizace ve firmě - nesmí se cítit omezen nedokonalostí IT, musí brát nové technologie jako příležitost k razantní změně (reengineeringu). ¨
IT dokáže všechno.
Musí mí technické znalosti, přehled o celé firmě, musí umět jednat s lidmi, systémový přístup.

Role informačního manažera
• definování objektivních informačních potřeb uživatelů
• prezentace důležitosti práce s informacemi ve vedení firmy
• tlak na využívání informací, tlak na vznik nových informačních potřeb
• spolupráce na vytváření globální strategie firmy a tvorba informační strategie firmy
• návrh IS a MIS pro firmu ve spolupráci s odbornými pracovníky z firmy
• získávání odborných znalostí od expertů
• informační hospodářství firmy: o stavu a struktuře systému, o vstupech, výstupech a o okolí, o transformacích vstupů.
• selekce datových struktur pro ostatní profese
• odpovědnost za informační zdroje, IS a aktuálnost dat
• výběr dodavatele HW, SW,IS
• financování IS

Spolupráce s uživateli (nevím, co znamená spolupráce s uživateli):
ale musí od uživatelů zjistit, co (jaké procesy) dělají a po jejich reengineeringu pak musí stanovit, které informace budou dostávat. Neměl by se jich ptát, jaké informace potřebují, ale spíše co mají na starost (za úkol), co mají dělat. Měl by ale s nimi spolupracovat, aby nevymyslel kraviny, protože nemusí znát všechny odborné znalosti (postupy). Spolupráce:
dotazníky - neosobní x uživatelé se nestydí
individuální rozhovory - výhoda přímé komunikace x psychologické bariéry komunikace
skupinové rozhovory - možnosti brainstormingu, brainwritingu, role absolutního blba pro vysvětlení problémů, omezit psychologické bariéry

Žádné komentáře:

Okomentovat