Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Informační a kompetenční centra

Z hlediska IS-IT je možno rozlišit tři základní typy útvarů (záleží na tom jaké IT-IS se provozuje, zda se potřebné služby provádějí vlastními nebo formou outsourcingu, jaká je centralizace-decentralizace systémů řízení a jemu odpovídající IS)
1. Informační/datové centrum
2. Kompetenční středisko zákazníků
3. Útvary, eventuelně jiné pružnější organizační entity, které působí v rámci podniku při zajišťování hlavních služeb IS/IT formou outsourcingu

Kompetenční centra
Kompetenční centrum bývá obvykle podmínkou pro úspěšné řízení produktivního provozu systémů ERP. Toto centrum je součástí uživatelské podpory. Vzniká většinou transformací původních útvarů IS/IT v podnicích. Cílem kompetenčního centra by mělo být zvýšení soběstačnosti a efektivnosti práce uživatelů systému tak aby se současně podpořily synergické efekty využívání jednotného aplikačního softwaru a jednotné technologické platformy. Dalším cílem by mělo být udržení a rozvíjení unifikace datových struktur a procesů, která podporuje systém řízení podniku jako celku. Hlavní funkce k. centra jsou:
1. Vytvoření a provozování First Level Service pro bázi a aplikace
2. Řešení smluvních záležitostí s poradci dodavatelské firmÿ
3. Podpora odbytu zákazníka a pořádání interních prezentací
4. Koordinace interních požadavků na další vývoj a zastupování zájmu zákazníka ve vztahu k ERP
5. Podpora práce koncových uživatelů(informační centrum)
6. Plánování rozvoje inf. Systému v podniku
7. Podpůrné služby a další ( viz. Svatá str. 60)

Žádné komentáře:

Okomentovat