Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hlavní vztahy mezi úrovní řízení procesu tvorby projektu a řízením projektu:

1. Vztahy mezi úlohami a aktivitami
- je definována relace mezi úlohou a aktivitami buď N:1 nebo 1:1
- kromě výkonných úloh musí vedoucí projektu plánovat i další „úlohy“, které nejsou v modelu postupu prací (např. dovolená, školení práce s novými nástroji apod.).
2. Vztahy logické a časové
- časová následnost úloh je dána logickou následností plnění aktivit = je popsána pomocí modelu postupu prací
3. Předávání informací o stavu úloh a aktivit
- stav úlohy je možné odvodit od stavu jejích jednotlivých aktivit (správu stavů aktivit provádí úroveň řízení postupu prací).
4. Pořadí vykonávání aktivit a určování jejich priorit
- pro stanovení následností jednotlivých aktivit je nutné znát zdroje (materiální, lidské), které jsou pro dané etapy k dispozici
- zdroje dává k dispozici úroveň řízení projektu
Nástroje
Nástroje a techniky pro podporu projektového řízení z pohledu typu SW nástrojů
1) Project Management Software
• SW určený pro automatizovanou podporu řízení projektů (MS Project, Time Line…)
• zaměření na podporu plánovacích technik (Ganttův diagram, metoda PERT, metoda CPM)
• rozvrhování zdrojů
• sledování vývoje projektu
• řízení změn a porovnávání skutečného stavu s plánovaným
2) Součást nástrojů CASE nebo ERP balíků
CASE nástroje (Computer Aided Software Engineering)
• podpora řízení projektů
• podpora projekčních a programátorských prací
• vyuzivaji se u projektu kde se produkt vytvari vlastnimi silami
• mají několik tříd z nichž pouze nektere zahrnuji nastroje pro podporu rizeni projektu.
3) součást ERP
• napr. model procedury
• hotové návody dekompozice cíle projektu na dílčí úlohy
• řízení a konfigurace systému řízení dokumentace

Žádné komentáře:

Okomentovat