Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Klasické metody získávání dat a informací:

1. Analýza firemních dokumentů a firemní dokumentace – rozšířeno níže
Mezi ně patří především organizační diagramy,administrativní příručky, popisy práce a specifikace pracovních zařazení, výukové materiály, prodejní a reklamní publikace
2. Dotazníky
3. Interview a rozhovor
4. Pozorování
Pozorování systému při normální činnosti odhalí mnoho charakteristických rysů prostředí, které nemusí být zpočátku považovány za závažné.
5. Anketa
6. Kontrolní lístky (empirická data)

Analýza firemních dokumentů a firemní dokumentace
Informace o firmě mohou být v následujících podobách tzv. podkladových materiálů:
• organizační diagramy
• administrativní příručky
• popisy práce a specifikace pracovních zařazení
• výukové manuály
• prodejní a reklamní dokumentace.

Významným zdrojem informací jsou dokumenty charakteru strategického plánování a výroční zprávy. Čas strávený touto činností závisí na konkrétních okolnostech. Analýza může být časově velmi náročná. Je zde viditelná tendence k získávání příliš mnoha informací, protože tato činnost je pro analytika poměrně bez problémů. Většinou se při této fázi analýzy stráví příliš mnoho času, resp. více, než je úměrné výsledku této analýzy.
Podrobnosti získané o dokumentu jsou zdrojem pro tvorbu datových slovníků, charakteristika dokumentu může obsahovat:
• čas, kdy je datový prvek zapsán
• význam, velikost a formát každého datového prvku
• zdroj každého datového prvku
• použití každého datového prvku
• pořadí vkládání datových prvků.
Analýza dokumentů by měla také zahrnovat ohodnocení srozumitelnosti formuláře a vyjádření, jak dobře splňuje svůj cíl. Analytik by měl zvláště hledat dvojznačnost (například v záhlaví sloupců, která nesprávně označují data zapsaná v prvcích). Obsah a počet dokumentů je také velmi významný. Nový systém musí být schopen se vyrovnat s množstvím dat, která jím budou procházet, včetně špiček.

Žádné komentáře:

Okomentovat