Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Další spolupracovníci

• Správce - Provozovatel
• správce bývá osoba, provozovatel bývá firma,
• u externích systémů provádí přejímku systému, u podnikových se přejímky zúčastní, O ošetřuje provoz systému a zajišťuje jeho funkčnost,
• pečuje o datovou základnu systému, určuje přístupová práva, řídí aktualizace, O provádí drobné modifikace systému, O udržuje dokumentaci systému v aktuálním stavu,
• u komerčních systémů sleduje a vyhodnocuje uživatelské aktivity, u placených služeb zajišťuje fakturace a veškeré finanční aktivity, provádí marketingové průzkumy,
doporučuje změny a inovace systému.
• Uživatel
O Role uživatele v průběhu řešení se výrazně odlišují podle toho, je-li uživatel prvkem systému nebo prvkem jeho okolí:
• je-li uživatel prvkem systému, podílí se na zadání, výběru řešitele, objednávce i na vlastním řešení (konzultuje, spolupracuje s řešitelem a ostatními partnery),
• je-li uživatel prvkem okolí, nepodílí se zpravidla na celé fázi řešení vůbec, neboť není konkretizován.
Při zkušebním a ověřovacím provozu se uživatel - prvek systému plně zúčastňuje celého procesu; jestliže však je
prvkem okolí, podílí se jen vybraní uživatelé jen na ověřovacím provozu. O Při rutinním provozu se výrazně liší role uživatele podle toho, zda je prvkem systému nebo okolí:
« uživatel jako prvek systému je částí nějakého řízeného celku a bývá spolu s provozovatelem (správcem)
součástí jediné firmy nebo organizace, « uživatel v okolí systému užívá systémové služby, je zákazníkem (klientem) provozovatele.
Obecně ovšem může docházet k různým kombinacím; např. zadavatel může být spoluautorem systému, tvůrce může být i provozovatelem apod. V takových případech je mimořádně důležité předem dohodnout všechny organizační vztahy ve všech fázích tvorby systému - zejména pak při přejímce.
Spolupráce jednotlivých skupin,lidí při tvorbě IS
Tvorba nových systémů i reegineering vyžadují důkladnou a těsnou spolupráci všech partnerů. Spolupráce se uskutečňuje jak formálně tak neformálně. Probíhají oponentury, kontrolní dny, pracovní porady, emailový i poštovní styk, dělají se zápisy, záznamy, dohody, smlouvy, memoranda apod. Náležitosti těchto věcí jsou asi každému dostatečně známy.
Dále viz. otázka SR12 – různé skupiny lidí

Žádné komentáře:

Okomentovat