Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Dotazník

Díky užití dotazníků, může analytik následně určit co je nutno zjistit v interview. Opačně dotazníky mohou být využity k tomu, aby se zjistily další podrobnosti k informacím, získaným v interview. Dotazníky mohou vyhodnotit obrovské množství informací od uživatelů systému. Lze tak shromáždit důležité informace, řešení, pochopit jednotlivé problémy ještě před interview.
Je mnoho podobností mezi používáním dotazníků a interview. Především by bylo ideální spojení mezi nimi. Každý dotazník koresponduje s interview, nebo dotazník je postaven na základe interview. Ačkoli každá technika má specifickou funkci, není ale třeba už/vat obé dvě techniky najednou.
Dotazníky se zdají být rychlou cestou ke sběru velkého množství informací o tom, jak uživatelé využívají stávající systém, jaké problémy souvisí s jejich prací, a co lidé očekávají od nového nebo modifikovaného systému. Tvorba dotazníků, jejich vyhodnocování i distribuce však zabere mnoho Času a je nutno zvážit, kdy je opravdu vhodné shromáždit informací pomocí dotazníků bez použití interview.

Druhy informací, které získáváme použitím dotazníků

Dotazník je technika shromažďování informaci, která dovoluje shromažďovat stanoviska, mínění a názory, chování a charakteristiky od většího počtu osob ve firmě (které mohou být využity při shromažďováni informací o stávajícím nebo nově navrhovaném systémy):
• stanoviska, postoje, zaujímané dotazovaným k problému
• mínění, názory dotazovaného, týkající se problému
• (typické) jednání / chování dotazovaného
• charakteristiky entit a procesů, jak je vnímá dotazovaný

Žádné komentáře:

Okomentovat