Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5 - Organizační strategie

Strategie navazuje na vizi a misi (poslání) organizace.
STRATEGIE stanovuje:
- základní směřování organizace (=> *vytyčuje základní cíle)
- základní požadavky na prostředky potřebné k dosažení těchto cílů
Organizace musí reagovat na měnící se prostředí, a to buď tak, že se bude přizpůsobovat měnícímu se prostředí (reaktivní chování), nebo bude dané prostředí sama cílevědomě měnit (proaktivní chování).
Při strategické analýze, která předchází formulaci strategie, se provádí analýza vnějšího a vnitřního prostředí organizace podle víceméně standardizovaných postupů:
- analýza vnějšího prostředí = analyzování vlivů politických a právních, ekonomických, sociokulturních a technologických, prostředí (obor)…
o analýza oboru / prostředí = analyzování vyjednávací síly dodavatelů a odběratelů, síly stávajících konkurentů, potenciální ohrožení vstupem dalších konkurentů do odvětví a potenciální ohrožení substituty.
- analýza vnitřního prostředí = analýza hmotných zdrojů (stroje a zařízení, budovy, pozemky apod.), nehmotných zdrojů (patenty, licence, know-how, značka aj.), finančních zdrojů (velikost vlastního kapitálu, míra zadluženosti atd.) a lidských zdrojů (struktura, kvalifikace, motivace a další).
Koncipování strategie
- klíčový vliv názory a záměry vlastníků, shareholders
- zájmy a očekávání ostatních stakeholders (zákazníci, stát, věřitelé aj.)

Žádné komentáře:

Okomentovat