Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rozdíly mezi manažery

- spočívají ve stupních dovedností, které jsou na jednotlivé úrovně manažerů kladeny
- dovednosti:
a) lidské - práce, pochopení, motivace lidí a skupin
b) koncepční - koordinace a integrace celé firmy
c) technické - využívat postupy a techniky daného útvaru
- všichni musí pochopit fungování celé firmy, jednotlivých částí a předvídat, jaké změny částí ovlivní orgci jako celek

Osobnost manažera
- plánovači, organizátoři, kontroloři a vůdci, kteří pracují s lidmi nejen ve svém podniku, ale i v mezipodnikové sféře
- oblasti osobnosti manažera:
odpovědnost, rovnováha, analytické a koncepční myšlení, prostředník, politik, diplomat
- osobnost dle Druckera je ve zdatnosti - tj. dělat věci správně a v efektivitě - tj. vybrat nejvhodnější předmět podnikání

Rozměr manažerské práce a její typologie
- rozdíl mezi manaž. a specialistou spočívá v mnohačetném působení různých faktorů na danou situaci, na kterou musí umět manažer reagovat.
- faktory ovlivňující manažerské situace:
a) konfliktnost cílů
b) nejistota, riziko
c) odpovědnost za výsledky
d) práce se svěřenými zdroji a odpovědnost za přílež. a neúspěchy
e) práce prostřednictvím druhých lidí
- typy manažerské práce:
a) reprezentant
b) politik
c) podnikatel
d) člověk uvnitř
e) pracující v reálném čase
f) týmový manažer
g) expert
h) nováček

Předpoklady pro managerskou práci
1) vrozené
2) ty, které se dají výchovou, vzděláním, výcvikem změnit

Úloha manažera
- umění využít odborníky na dosažení určených cílů
- čím je manažer na nižší úrovni, tím potřebuje více specifických odborných znalostí, vyšší postavení vyžaduje předpoklady nezávislé na druhu podnikání
- na kvalitě manažerů závisí úspěch podniku
- ideální manažeři jsou neobyčejně žádaní

1) Vrozené předpoklady
a) temperament - ovlivňuje vlastnosti, které jsou nezávislé na vykonávané práci (celkový styl prožívání a chování od dětství vzhledem k okolí, ve kterém se pohybuje se rozvíjí sociální schopnosti
b) inteligence - dají se částečně změnit výchovou - schopnost klást otázky, objevovat a řešit problémy, představivost, zdravý úsudek
c) kvality rozhodné pro úspěch - potřeba řídit, moc, schopnost vcítit se do postavení "protihráče"

2) Získané manažerské vlastnosti
a) intelektuální schopnosti, tvůrčí myšlení
b) řídící a organizátorské dovednosti
c) motivační schopnosti
d) tělesná a duševní kondice
e) komunikační a výrazové dovednosti
f) metodická připravenost řídit
g) úroveň řídícího stylu a režim řídící práce a způsob života

Žádné komentáře:

Okomentovat