Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

7. Výzkum trhu a marketing

Proč se provádí mrg výzkum?
Pro lepší rozpoznání mrg problémů. (př. VŠ chce vědět, jaké renomé má u poradců pro vysoké školy)
- specifikace, shromažďování, analýza, interpretace informací, které umožňují porozumět trhu, na kterém firma podniká, identifikovat problémy spojené s trhem, formulovat směry mrg činnosti a hodnotit výsledky
- úloha mrg výzkumu jako mrg aplikace

1. Výzkum trhu
- zkoumání rozsahu, umíštění, charakteru trhu
- analýza situace na trhu
- prognóza trhu
- konkurence
2. Výrobkový výzkum
- jak spotřebitelé akceptují výrobky
- zjišťování charakteristik výrobků, kterými by se měly vyznačovat z hlediska spotřebitele
3. Výzkum propagace
- výběr nejvhodnějších médií a hodnocení účinnosti propagace
4. Výzkum mrg cest

Kroky efektivního mrg výzkumu:
1. Příprava
a) definování problému a cílů výzkumu
b) specifikace informací
c) identifikace zdrojů informací
d) metody sběru informací
e) vypracování projektu výzkumu

2. Realizace
a) sběr informací
b) zpracování
c) analýza informací
d) interpretace a prezentace výzkumu


1. Příprava
a) Definování problému a výzkumných cílů
- pečlivá definice problému a cílů
- cíl nesmí být příliš úzký a naopak příliš široký
- je nutné určit hodnotu nově poskyt. služeb a čas vedoucího postavení v poskytovéní této služby či výrobku
- všestranné osvětlení účelu výzkumu
- typy výzkumných projektů:
a) badatelský - shromáždit údaje s cílem vysvětlit zkoumaný problém
b) popisný - popsat určité veličiny
c) kauzální - prověřit vztahy a příčiny následku

Žádné komentáře:

Okomentovat