Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

20. Etapy procesu marketingového řízení (plánování, realizace, kontrola)

Proces mrg řízení
- uskutečňuje se na úrovni vrcholového řízení v procesu strategického řízení, kdy je definováno řízení podniku na pole působnosti jeho potřeby a prostředky jak uspokojit definované cíle pro plánované období
= proces mrg řízení zaměřený na získání cílového trhu

Etapy procesu mrg řízení
1. Plánování
2. Realizace
3. Kontrola

1. Plánování
- cílem je dospět k součinnosti při budoucí činnosti

Fáze etapy plánování
a) situační analýza
b) formování mrg cílů a stragegií
c) sestavení mrg programů a rozpočtů krytí těchto programů

a) situační analýza
- vychází z deskripce současného vývoje a stavu podniku
- vývoj trhu celkem a jeho segmentace
- potřeby, požadavky spotřebitelů
- vývoj prodeje cen, zisků dle jednotlivých skupin výrobků, zákazníků, teritorií, cest
- identifikace konkurentů
- mrg prostředí neovlivnitelné podnikem, které ovšem může ovlivnit poptávku
- odhad budoucího možného vývoje
- prognózy prodeje výrobků podniku, odvětví, segmentů
- prognózóvání tržního podílu výrobků vlastních i cizích
- prognózování zisků z prodeje celkem a dle segmentů
- vyhodnocování vnitřních a vnějších faktorů
- využívá analýzu SWOT - silné a slebé stránky

b) formování mrg cílů a strategií
- musí navazovat na cíle podniku
- max zisku
- udržení růstu tržeb
- udržení objemu prodeje
- udržení tržního podílu
- přežití
- sociální odpovědnost
- od toho se odvozují další, menší cíle
- fy mají zpravidla více cílů, které musí být uspořádány hiearchicky dle významu
- cíle musí být
- definované v čase
- stanoveny v měř. formě
- kompatibilní cíle
- realistické, stimulující
- dosažení musí být prokazatelné
- strategie, které zabezpečí stanovení cílů za různých předpokladů
a) penetrace trhu = smíšit prodej běžných výrobků na ex. trzích
b) rozšiřování trhu = hledání nových trhů pro ex. výrobky
c) vývoj výrobků = zavádění nových, zdokonalených výrobků na trhy
d) diverzifikace = vývoj nových výrobků a současně jejich prodej na nových trzích
- kromě těchto strategií mohou existovat i strategie na snížení nákladů ve výrobě, administrativě ...

c) sestavení mrg. programů
- akční program integrace a koordinace mrg mixu
- využití mrg mixu = komplex nástrojů, které fy používá při působení na trh
- stanoveny hlavní úkoly při plnění mrg strategií - orgčnní zajištění, odpovědnost, časový rozvrh
- rozpočet nákladů na krytí

Žádné komentáře:

Okomentovat