Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Základní podnikatelské filosofie

Podnikatelská filosofie - Marketingové strategie
- slouží k provádění jasného promyšleného, účinného, efektivního a odpovědného marketingu
- pět konkurujících si koncepcí
- těmto předcházely jiné, které se dnes ještě uplatňují

Výrobní koncepce (konec 19. - 20. léta 20. stol.)
- filozofie "zvýšení výroby, snížení cen"
- spotřebitelé požadují široce dostupné výrobky za nízkou cenu
- vysoký objem výroby (úspory z rozsahu)
- aplikace: - převis poptávky nad nabídkou
- vysokou cenu nutno snížit zvýšením produktivity
- neosobní přístup, sporná kvalita služeb
- výroba na výrobních linkách

Výrobková koncepce - n e z a ř a d i t e l n á
- spotřebitelé preferují kvalitnější výrobky, za mimořádné provedení jsou ochotni zaplatit více peněz
- manažeři se snaží vyrábět čím dál kvalitnější výrobky
- vede k tzv. MRG krátkozrakosti - fy se soustřeďuje na výrobek a ne na spotřebitele
- dochází k ní při vývoji nového výrobku, který si vedení oblíbí
- fy se neptají spotřebitele co chtějí

Prodejní koncepce (agresivní prodej)
- spotřebitelé jsou pasivní, ke koupi výrobku je třeba je přemluvit
- tzv. nehledané zboží - lidé neuvažují o koupi normálně (encyklopedie)
- nástroje efektivního prodeje - "bombardování reklamou"
- málo se zkoumá co veřejnost chce, ale hodně se prodává, aby se veřejnost přiměla ke koupi
- cílem je prodat vyrobené - používá se při nadbytku zásob

Marketingová strategie
- fy bude úspěšná v dosahování cílů, jestliže bude požadavky a potřeby spotřebitelů uspokojovat účinněji a efektivněji než konkurence
- soustředění na potřeby kupujícího
- čtyři oblasti:
a) soustředění se na trh
b) orientace na zákazníka
c) koordinovaný marketing
d) výnosnost - ziskovost - dosažení cílů podniku

a) soustředění se na trh
- nejlepším řešením je definování na cílový trh a pečlivá příprava marketingového programu pro každý cílový trh
(automobil pro zaměstnanou ženu ...)

b) orientace na zákazníka
- definování potřeb z hlediska zákazníka, ne společnosti (hovory se zákazníky, průzkum mezi zákazníky)
- vytváření stálých zákazníků a jejich udržení - "potěšený zákazník"
- analýza stížností zákazníka
- spokojenost zákazníka je nejlepší ukazatel budoucích zisků

c) koordinovaný marketing
- různé funkce marketingu musí být mezi sebou koordinovány (prodavači, reklama ...)
- koordinace mrg s ostatními odděleními firmy (vyjádření vztahu jednotlivých profesí k zákazníkovi)
- "interní marketing" = úspěšné najímání, proškolování a motivace schopných zaměstnanců sloužit zákazníkovi

d) dosažení cílů podniku
- dosahování zisků prostřednictvím své dobré práce

Sociální - společenská koncepce
- vyzývá k rovnováze mezi ziskem fy, spokojeností zákazníka a veřejným zájmem
- úkolem firmy je uspokojování potřeb efektivněji a účinněji než konkurenti tak, aby byl zachován či zvýšen blahobyt společnosti
- cíle fy musí být v zájmu společnosti
- oblasti životního prostředí, zdraví,

Žádné komentáře:

Okomentovat