Cíle podniku
- formulovány v různé míře obecnosti s různou mírou hiearchické struktury. Podle hiearchických cílů podniku rozlišujeme hiearchické plány a rozhodování
- proces stanovení cílů je stanoven dekompozičně - vychází od strateg. cílů přes taktické k operativním
- hlavním integrovacím prvkem celé soustavy plánování by mělo být komplexní strategické plánování podniku
Cíle Plány Rozhodování
Obecné
Strategické Strategické plánování Strategické
Jednotlivých oblastí
Organizačních článků Taktické plánování Taktické
Funkčních míst
Individuelní Operativní plánování Operativní
Celkový postup plánování podniku
1. Strategické cíle
2. Komplexní podnikatelské strategie
3. Dílčí strategie
4. Varianty komplexního stateg. plánu + výběr optimální
5. Uložení úkolů jednotlivých orgčním. článkům
6. Taktické a operativní plány
7. Kontrola výsledků
8. Případné změny
Soustava cílů podniku
- východiskem vrcholového plánování podniku
1. Cíle obecné
2. Cíle specifické
1. Cíle obecné
- liší se podle charakteru fy, ale jsou zpravidla společné většině podniků
- např. max. zisku, příjmů, ek. růstu, tržeb ...
2. Cíle specifické
- max. zisku - z akce, - z prodeje, dosaž. úrovně zisku, cíle výrobní, personální ...
Podnikatelské pozice podniku
- každý úspěšný podnik se snaží vytvořit co nejvýhodnější podnikatelskou pozici tj. zvyšovat své příjmy a investovat alespoň tak dobře jako konkurence, tak aby podnik mohl čelit konkurenci
- ovlivněna
a) okolím podniku (viz MNG003.602)
b) vnitřní podnik. pozicí
- pro hodnocení vlivu se používá strategie SWOT
* silné a slabé stránky představují vnitřní faktory
* nebezpečí a příležitosti představuje vnější okolí podniku
- strategie dává odpovědi na otázky co, jak, pro koho, jak, kam
- podniky nesestavují pouze jedinou strategii, ale různé kombinace níže uvedených - tvoří se jakási vnitřně provázaná hiearchická struktura
Žádné komentáře:
Okomentovat