Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Oblasti PR:

1. Vztahy s tiskem - umístění v novinách, či časopisu vhodné zprávy pro vyvolání pozornosti k osobě, výrobku, službě
2. Publicita výrobku - neosobní nepřímo placené presentace fy
3. Firemní komunikace - vnitřní a vnější komunikace a prosazování porozumění
4. Ovlivňování - jednání s poslanci, úředníky s cílem získat podporu, příp. zmírnění, odstranění legislativních překážek
5. Poradenství - poradenské služby pro vedení fy v oblasti veřejných záležitostí, postavení a image firmy

Nástroje PR:
1. Publikace
2. Akce
3. Zprávy (v tisku)
4. Projevy
5. Služby veřejnosti
6. Identifikační média


3) Podpora prodeje
= podnět ke zvýšení zájmu a nákup produktu i služeb
- větší balení
- noví uživatelé
- věrnost ke zboží
- odměna stálým zákazníkům
- růst četnosti prodeje

Výhody podpory prodeje
- rychlá
- intenzivní
- vhodná pro fy s malým podílem na trhu

Nevýhody podpory prodeje
- krátkodobá

Nástroje podpory prodeje
PRO SPOTŘEBITELE PRO FIRMY
1. vzorky 1. rabat
2. kupóny 2. slevy
3. rabat 3. příspěvek na propag.
4. zvýhodněná balení (bonusy) 4. zboží zdarma
5. odměny 5. dárky
6. vyzkoušení produktu
7. záruka
8. poutače
9. slevy
10. dárky

Využití podpory prodeje
- výrobci
- distributoři
- maloobchod
- velkoobchod
- orgce, které nejsou orientovány na tvorbu zisku

4) Osobní prodej
= placená forma interpersonální presentace výrobků a služeb
- prodávající vidí jak spotřebitel reaguje
- vysoké náklady na osobní kontakt (nejnákladnější druh propagace)
- klade nároky na obchodního agenta
- nejtěžší částí rozhovorů je vyjednávání o ceně, které odlišuje každého agenta
- uplatňování taktiky přibouchutých dveří a nohy ve dveřích
- fy může mít agenty rozčleněny podle území, či specializace na jednotlivé druhy zboží
- sestavení výkonného obchodního oddělení vyžaduje výběr vhodných pracovníků a jejich průběžné školení
- odměňování probíhá zpravidla na principu fix + provize

Žádné komentáře:

Okomentovat