Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6. Marketingový informační systém

Marketingový informační systém (MIS)
= pracovníci, zařízení a info technologie pro sběr, třídění, analýzu, vyhodnocování a distribuování potřebných, včasných a přesných informací tvůrcům marketingových rozhodnutí

Subsystémy MIS:
1. Vnitřní info systém
2. MRG zpravodajský systém
3. MRG výzkumný systém
4. MRG Decision Support System

1. Vnitřní informační systém
- poskytuje informace o tom, co se stalo
- info o objednávkách, prodejích, cenách, zásobách, pohledávkách, dluzích
- systém objednávka - dodávka - faktura
- systém podávání zpráv o prodeji se liší z hlediska charakteru odvětví, druhu výrobků ...

Požadavky kladené na informační systémy:
- pouze relevantní stručné informace
- systém vnitřních mrg informací
- nutné informace, které musí mgr manažer vědět
- poskytovat info potřebné pro tvorbu závažných rozhodnutí

2. Marketingový zpravodajský systém
- poskytuje info o očekávaném vývoji
= soubor postupů a info zdrojů, které jsou využívány manažery pro získání info o očekávaném vývoji v mrg okolí
- probíhá vlastními manažery z knih, časopisů, jednání se zákazníky ...
- v dobré fy musí o všech změnách a novinkách vědět všichni prodavači, tzn. musí být pravidelně školeni
- specialisté na mrg informace - "falešní zákazníci", nakupování výrobků konkurence, navštěvování výstav, dnů otevř. dveří, valné hromady, pohovory se zaměstnanci, dealery, distributory, dodavateli
- nákup mrg informací od specializovaných firem
- tvorba mrg informačních středisek v podnicích

Způsoby získávání informací ze svého okolí:
a) nepřímé sledování - bez konkrétního cíle či účelu
b) podmíněné sledování - sledování urč. oblasti bez cíle či účelu
c) neformální výzkum - vyhledávání spec. info různými formami
d) formální výzkum - cílově zaměřené úsilí pro získ. spec. info podle předem stanoveného plánu, postupů a metod

3. Marketingový výzkumný systém
= systematické určování, vyhledávání, sběr, analýza, vyhodnocování informací a závěrů odpovídajících určité mrg situaci, před kterou společnost stojí
- může pjrobíhat přez výzkumná oddělení či přes vysoké školy
- oblasti mrg. výzkumu:
a) určení charakteristik trhů
b) analýza tržních podílů
c) analýza prodeje
d) studie obchodních trendů
f) krátkodobá prognostika
g) studie konkurenčních výrobků
h) dlouhodobá prognostika
i) cenové analýzy a hodnocení stávajících výrobků

4. MRG Decision Support System
- statist. techniky
- rozhodovací modely
- pomáhá lépe analyzovat inf. a vytvářet lepší rozhodnutí

Žádné komentáře:

Okomentovat