*globalizace, nástup technologie informací a komunikace
*podnikání v podniku, aplikace horiz. vazeb mezi rovnocennými subjekty, participace na vytvořeném zisku, samostatnost vnitropodnikových jednotek
*centralizace strat. řízení, decentralizace takticko-operativního řízení (spojení výhod řízení malých firem s kapitálovou silou velkých podniků)
*snižování počtu úrovní řízení (dnes 5-6) – přechod od vertikální organizace k síťové
*vývoj moderní motivační struktury
*permanentní inovace řídícího systému
reingineering – vychází z procesního řízení, zformuloval jej dr. Hammer
- procesy jsou podrobeny zásadní obnově a radikální rekonstrukci, což vede ke skokovému zdokonalení výkonnosti
poradenství – funkční hledisko – poskytování pomoci při racionalizaci řízení, kde poradce nenese odpovědnost za realizaci
-specifická odborná služba – smluvně zajištěná služba poskytovaná kvalifikovanými lidmi, kteří nezávisle pomáhají zadavateli identifikovat a analyzovat problémy řízení, doporučují řešení a případně pomáhají při jeho realizaci
- využití – pokud nestačí vnitropodnikové zdroje, je třeba rychlých specializovaných znalostí, potřeba nového a nezaujatého pohledu
- v současnosti – interní poradci či velké externí firmy (specializace na různé obory)
- v budoucnosti – těžiště v informačních a komunikačních technologiích, i implementace, práce i pro malé firmy
dokonalý podnik – kritéria dlouhodobého růstu, návratnosti vložených zdrojů
*8 charakteristik: jednat aktivně, přiblížení zákazníkovi, autonomie a podnikavost vnitropodnikových jednotek, zvyšování produktivity práce, důraz na činnosti přinášející hodnoty, držet se toho co umím, jednoduchá organizace a malý řídící aparát, spojení soft i hard řízení
*koncepce CSF – kritické faktory úspěchu – strategie, lidské zdroje, operační systém
*koncepce 7S – strategy, structure, staff, systems, shared values (= cíle), style (řízení), skills
japonský úspěch – 3 američtí poradci: Denning – statistické řízení jakosti, kroužek jakosti
Juran – organizace výroby, just-in-time zásoby, zaškolování pracovníků
Drucker – management a marketing, využití lidský zdrojů, komunikace, orientace na zákazníka
Žádné komentáře:
Okomentovat