Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. CENOVÝ MIX

Cena
= peněžní úhrada zaplacená na trhu za prodávaný výrobek
a) ve formě peněz
b) v jiné formě (barter)

faktory ovlivňující výši ceny:
EXTERNÍ FAKTORY:
Ä charakter trhu - cena na monopolní, oligopolním a mon. konkurenčním trhu se liší
Ä charakter poptávky - pružnost a strnulost poptávky ovlivňuje cenu. Reakci poptávky na změnu ceny výrobku, ceny jiného výrobku či změnu důchodu měří
- cenová elasticita = %ní změna požad. Q / %ní změna ceny
- křížová elasticita = relativní změna popt. po A / relat. změna popt. po B
- důchodová elasticita = relat. změna poptávky / relat. změna důchodu
Ä konkurence - strategie konkurenčních firem a ceny substitutů
Ä ostatní faktory - a) ovlivňující výši ceny (inflace, úroková sazba...)

Žádné komentáře:

Okomentovat