1.    vertikální mktg systémy
= spojení různých úrovní distribuční cesty do fungujícího celku
= funguje hlavně na trzích spotřebního zboží
= vytváří předpoklady pro jednotné řízení a kooperaci členů
= čím větší, tím účinnější
dominance jednoho subjektu:
Ä    na základě vlastnických vztahů
Ä    na základě ekonomické síly a velikosti
Ä     na základě uzavřených smluv
1.    horizontální mktg systémy
= spojení subjektů na stejné úrovni distribuční cesty (společné provozování činnosti)
Výběr distribučních cest
            cíl =      a) zasáhnout cílový trh nebo segment cílového trhu
                                   b) uspokojit zákazníky na cílovém trhu (dostatek informací, snadný nákup,                                                                     rozmanitost nabídky, poskytované služby, komunikace s kupujícím
                                   c) vybrat nejefektivnější cestu
            faktory ovlivňující výběr:
Ä    výrobek - charakter, životní cyklus, rozměry, hmotnost, technická úroveň,...
Ä    dodavatelé - výrobní kapacity a rozmístění, fyzická distribuce, finanční možnosti atp.
Ä    trhy - počet zákazníků, místo a doba nákupu, nákupní zvyklosti...
Ä    distribuční mezičlánky - hustota, dostupnosti, specializace, technická vybavenost, poskytované služby atd.
Ä    prostředí - hosp a sociální poměry v zemi, právní omezení, konkurence, ...
Fyzická distribuce
logistika = a) tok surovin, materiálů, součástí a polotovarů do podniku
                                                b) tok surovin, materiálů, součástí a polotovarů podnikem
                                                c) tok hotových výrobků ven z podniku (fyzická distribuce)
fyzická distribuce = přemisťování hotových výrobků od výrobce k e spotřebiteli                                                        (uživateli) a všechny činnosti s tím spojené. Jsou to:
1.    přijetí objednávky a její zpracování
2.    řízení zásob hotových výrobků (optimální množství zásob, které nebude vázat příliš fin. prostředků)
3.    manipulace se zbožím =     doprava v rámci podniku
skladové operace
balení
4.    doprava na místo určení (ven ze závodu nebo do skladu)
5.    kontrolní systémy
cíle fyz. distribuce:
1.    koordinace činností fyz. distribuce navzájem
2.    koordinace fyz. distribuce s ostatními mktg činnostmi
3.    dodržení efektivnosti N
4.    uspokojení potřeb zákazníků
Žádné komentáře:
Okomentovat