Výrobek
= cokoli, co lze na trhu nabídnout, co přiláká pozornost, může sloužit ke spotřebě a uspokojit požadavky spotřebitele.
a) hmotný
b) nehmotný (služba, myšlenka)
= zpravidla není nakupován  pouze pro svou základní funkci, ale  při nákupu rozhodují další  aspekty (značka, provedení, balení, barva, záruka, design, servis...)
            charakteristiky výrobku:
1)    funkční charakteristiky
-    hmotné (fyzikální a chemické vlastnosti, výkon, složení, rchlost....)
-    nehmotné           - doplňkové služby
                                                                                  - služby tvořící podstatu výrobku
2) image výrobku
-    značka
-    design
 IMAGE =           souhrn představ, postojů, názorů a zkušeností lidí ve vztahu k určitému                           objektu. Je setrvačná v čase, ale lze ji modifikovat vhodnou politikou v                                   dlouhém časovém období.
            a)  druhová image (prací prášky)
            b)  značková image (Tix)
            c)  firemní image (Procter & Gamble)
faktory sloužící k identifikaci výrobku:
1)    název
2)    značka - je právně chráněna, má formu slova nebo emblému, loga, přidává produktu na hodnotě, umožňuje jeho odlišení, šíří představy o jeho kvalitě, podporuje věrnost zákazníků a dodává výrobku historickou dimenzi. Přiděluje ji výrobce nebo distributor
3)    etiketa
4)    úprava, design
5)    obal - chrání při přepravě, komunikuje,  informuje, prodává. Mění se v závislosti na kultuře.
Žádné komentáře:
Okomentovat