1.    velkoobchod - urychlí pohyb zboží od výrobce ke spotřebiteli s nízkými N
2.    dopravní organizace  a  skladovací firmy
3.    mktg agentury - podpora prodeje na správných trzích
4.    finanční organizace - usnadňují tok peněz mezi jednotlivými subjekty
e) konkurence
§     pod tlakem konkurence se podniky snaží o:
Þ   snížení N
Þ   zdokonalení výrobků
Þ   zvýšení obratů
Þ   dělí se s odběrateli o zisky ze snížení N
1.    komoditní konkurence = konkurence ve stejném druhu zboží
a) homogenní - hlavně ceny, dodací a platební podmínky u  totožných výrobků
b) heterogenní - u diferencovaných výrobků hlavně kvalita, funkční vlastnosti, desig
2.  substituční konkurence = konkurence u jednoho typu spotřebitele
a)    mezi dodavateli různých produktů sloužících stejnému účelu
b)    snaha změnit požadavky zákazníků ve prospěch vlastního zboží (zbytné potřeby)
c)    inovace
f) veřejnost
= skupina, která ovlivňuje schopnost podniku dosáhnout cíle
a)    finanční veřejnost = banky, invest. společnosti, pojišťovny
b)    sdělovací prostředky
c)    vládní veřejnost (legislativa)
d)    občanská sdružení
e)    občanská veřejnost (sponzorství..)
f)      interní veřejnost = dělníci, úředníci, management a správní rada
Žádné komentáře:
Okomentovat