Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

KLASIFIKACE MKTGU:

a) podle funkcí mktgu:
F Realizační mktg - snaha prodat co nejrychleji a nejlépe (nehromadit zásoby), důraz na propagaci aprodej (krátkodobé stimuly)
F Poznávací mktg - snaha poznat zákazníkovy potřeby, důraz na průzkum trhu, propagaci, cenu atp.
F Strategický mktg - orientace na dlouhodobé strategie

b) podle podnikatelské koncepce:
F výrobní koncepce - nedostatek výrobků, spotřebitelé jsou ochotni akceptovat všechno vyrobené zboží, výrobek se prodává sám, podnik se soustředí na výrobu, nepřihlíží k potřebám spotřebitele (20. léta 20. století)
F prodejní koncepce - rozvoj konkurence, problémy se získáváním trhů, pasivní postoj spotřebitelů, které je třeba ke nákupu přemluvit, podnik má přebytek kapacit a jeho cílem je prodat to, co vyrobil (nikoli vyrábět to, co se prodává), (30.- 60.léta)
F výrobková koncepce - spotřebitelé favorizují výrobky, které jsou vysoce kvalitní, fungují bez vady a mají pěkný design, a za takové produkty jsou ochotni zaplatit více. Podnik se soustřeďuje na kvalitu a její zlepšování a nikoli na potřeby spotřebitelů (marketingová krátkozrakost)
F sociální koncepce - výroba v zuájmu jak spotřebitelů, tak i celé společnosti (zvyšuje náklady) => MAKROMARKETING - opatření v zájmu společnosti brání plýtván í se zdroji, znečištění ŽP a neetické chování podniků, a MIKROMARKETING - mktg aplikovaný individuálními subjekty
F marktetingová koncepce - trvalá orientace na zákazníka, na uspokojení jeho potřeb lépe než konkurence, orientace na cílové trhy, uspokojení trhů a jejich segmentů

c) podle poptávky:
typ marketingu
poptávka
charakteristika

konverzní
negativní D
(zubař, očkování)
tvorba a rozvoj popt. v rozsahu úměrném nabídce
stimulující
neexistující D
(umělé svahy pro lyž.)
stimulace zákazníka ta, aby popt. byla vytvořena
rozvojový
potenciální D
(káva bez kofeinu,...)
přesun od potenc. k reálné, vznik nových výrobků
remarketing
pokles D
oživení popt. modifikací produktu
demarketing
nadměrná D
snížení D tak, aby nepřevyšovala výrobní možnosti (zvýšení cen)
synchron mktg
kolísavá D
(ceny zájezdů)
udržet D vyrovnanou
udržující
úplná D
udržet D na stejné úrovni
přizpůsobící
iracionální D
(alkohol, drogy, cigarety)
zlikvidovat D

Žádné komentáře:

Okomentovat