Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Manažerské dovednosti:

*technické – schopnost používat postupy, techniky a znalosti odborných útvarů
*lidské – schopnost pracovat, pochopit a motivovat ostatní
*koncepční – schopnost koordinovat a integrovat všechny zájmy a aktivity organizace, vidění podniku jako celku
- míra jednotlivých dovedností se liší na různých man. úrovních – čím níže, tím větší potřeba tech. znalostí, čím výše, tím je důležitější schopnost rozhodovací a komunikační
role manažera: *interpersonální – reprezentant – ceremoniální povinnosti (obědy, návštěvy aj.)
- vedoucí – odpovědnost za chod podniku, za práci lidí
- koordinátor – jednání s lidmi mimo podnik – zákazníci, dodavatelé
*informační – monitor – přijímání a poskytování informací, analýza informací
- rozsévač – zprostředkování nedostupných informací podřízeným
- mluvčí – nutnost informovat nadřízené, jednání se zákazníky, vysvětlení podmínek…
- expert – radí ostatním řídícím pracovníkům, přizván k řešení speciálních problémů
*rozhodovací – podnikatel – snaha o neustálé zlepšování, přijímání nových myšlenek
- zachránce – řešení nečekaných situací za chodu, snaha dostat je pod kontrolu
- alokátor – rozhodování o alokaci zdrojů (finance, čas aj.)
- vyjednavač – jednání s lidmi, kteří mají protichůdné názory a požadavky, nutnost kompromisů
rysy manažerské práce – konfliktní cíle, práce s nejistotou a rizikem, odpovědnost za výsledky, práce se všemi svěřenými zdroji a odpovědnost za příležitosti i neúspěchy, práce prostřednictvím druhých lidí

Žádné komentáře:

Okomentovat