Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ

F Klíčová rozhodnutí o poslání a cíli podniku jsou uskutečňována na úrovni top managementu, ve strategickém řízení. Na základě definice těchto dvou kritérií, probíhá proces marketingového řízení.

poslání podniku:
1. definice okruhu potencionálních zákazníků
2. spcifikace potřeb zákazníků
3. vymezení prostředků nutných k uspokojení potřeb
F je základem pro výběr tržních příležitostí, které jsou limitovány potřebami, aktivitami konkurence, zdroji a schopnostmi a dalšími faktory.

cíle podniku
A) maximalizace zisku
B) udržet nebo zvýšit úroveň tržeb
C) udržet nebo zvýšit objem prodeje
D) sociální cíle
E) přežít
F formulovány pro určité období
F určeny požadavky rozvoje podniku
F umožňují získání trhů
Fáze marketingového řízení
1. Plánování
2. Realizace
3. Kontrola

ad 1. PLÁNOVÁNÍ
F účelem je dospět ke součinnosti všech složek podniku při jeho budoucí podnikatelské činnosti.
F cílem je stanovení mktg. plánu
F podkladem jsou výsledky mktg analýzy, mktg prognóz, alanýzy nákladů a účinnosti jednotlivých mktg nástrojů a mktg mixu

Postup plánování:
1. situační analýza
- výchozí postavení podniku (založené na odhadu vývoje trhu, vývoje prodeje, cen a zisků , identifikace konkurentů, analýza příležitostí a předpokladů podnikání),
- odhad budoucího možného vývoje (prognózy prodeje, tržního podílu, zisku, identifikace vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících sílu podniku).
- stanovení příležitostí, tj. atraktivních oblastí, kde podniku bude mít konkurenční výhody

Žádné komentáře:

Okomentovat