§     prověření z hlediska úplnosti a přesnosti
§     doplnění chybějících informací a vyloučení nesprávných
§     klasifikace údajů do tříd a kategorií podle třídících znaků
§     kódování údajů do symbolů (písemných nebo numerických)
§     sestavení tabulek a grafů
§     statistické metody závislosti jevů, variability, úrovně atp.
ad 8. interpretace a prezentace výsledků
= údajům je dáván význam, jsou formulovány závěry a doporučení
1.    písemná prezentace - závěrečná zpráva o výzkumu a jeho výsledcích
2.    ústní prezentace - doplňuje písemnou, používá vizuální prostředky a umožňuje bližší vysvětlení
marketingový informační systém
=  soubor pracovníků, zařízení a informační technologie sloužících pro sběr, třídění, analýzy, vyhodnocování a distribuování potřebných informací tvůrcům market. rozhodnutí.
             
1.    vnitřní inf. systém - informace o prodejích, cenách, zásobách, pohledávkách, objednávkách,  dluzích apod. Umožňuje identifikovat důležité příležitosti a problémy.
2.    zpravodajský systém - poskytuje informace o očekávaném budoucím vývoji v okolí získané následujícími cestami:
a) nepřímé sledování
b) podmíněné sledování
c) neformální výzkum
d) formální výzkum
3.    výzkumný systém - formální mktg výzkum
Žádné komentáře:
Okomentovat