a)         všeobecný explorační výzkum - odhalí důležitost a význam země
b)         deskriptivní výzkum - přesný popis trhu a principů jeho fungování (analýza prostředí,         analýza konkurence, analýza poptávky)
c)         testy - omezují riziko a snižují nejistotu při zavádění nového výrobku
d)         specifický průzkum - informace o právním postavení firmy, daních, sociálním právu,          importních omezeních...)
Výběr trhu
1,           segmentace - vytvoření homogenních skupin zemí s jednotným profilem navenek co         nejvíce heterogenních
2,    selekce - identifikace makrosegmentů zemí nebo skupin zemí
a) předběžný výběr - vyloučí všechny země které nejou odbytovými trhy                                                                                       (analýza pravděpodobnosti)
b) mezivýběr - výběr podle kritérií podniku (makroekonomické veličiny)
                                                                 (hrubá analýza)
c) konečný výběr - výběr podle mikroekonmických kritérií (zisk, N, rentabilita)
Postup:
1,    analýza zahraničních trhů
Ä    potenciál trhu
Ä    dostupnost trhu
Ä    citlivost trhu
Ä    stabilita trhu
2,    analýza konkurence
3,    hodnocení vlastní pozice
3, strategie- podle koncentrace trhů (na koncent. trzích významný a stálý (nízký) podíl, na                                               diverzifikovaných trzích rychlé a nestabilní akce s vysokým ziskem)
Žádné komentáře:
Okomentovat