MKTG PROSTŘEDÍ       = dynamické, nejisté a na sobě závislé faktory
a) MIKROPROSTŘEDÍ = bezprostřední okolí podniku ovlivňující možnost podniku                                                                                       realizovat svou funkci
§     podnik sám
§     zákazníci
§     dodavatelé
§     distribuční cesty = mktg. prostředníci
§     konkurence
b) MAKROPROSTŘEDÍ       = širší okolí podniku a společenské prostředí
§     ekonomické vlivy
§     technické a technologické vlivy
§     demografické vlivy
§     kulturní
§     politicko-regulativní vlivy
§     přírodní podmínky
Mikroprostředí
a) podnik
§     správně funguje tehdy, jesliže jeho části jsou v souhře a vzájemně se respektují a úzce spolupracují, ale zároveň mezi nimi existuje konkurence uvnitř podniku
b) zákazníci
§     spotřebitelský trh není homogenní a vyžaduje diferencovaný přístup na jednotlivé typy trhů a na nich různé typy zákazníků:
Typ trhu
Zákazník
spotřebitelské trhy
individuální ( jednotlivec, domácnost)
průmyslové trhy
výrobní organizace
překupnické trhy
velkoobchod a maloobchod
vládní a nevýdělečné trhy
vláda
mezinárodní  trhy
zahraniční partneři a vlády
c) dodavatelé
§     ovlivňují možnost podniku získat potřebné zdroje, podílejí se na kvalitě a ceně produkce = nákup od více dodavatelů snižuje riziko
§     možnosti -          integrace podniku s dodavatelem klíčové suroviny
                                                                       dodávky just-in-time
Žádné komentáře:
Okomentovat