Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

7, MARKETINGOVÝ MIX

členění marketingového mixu - 4P:
*product - sortiment, image, ochranná známka, design, obal, záruky, služby
*price - rabaty, skonta, platební a úvěrové podmínky, lhůty
*place - zásoby, doprava, logistika
*promotion - podpora prodeje, osobní prodej, public relations
- jednotlivé nástroje se kombinují pro každý případ cíleně a individuálně


VÝROBEK
komplexní (totální) výrobek *jádro - fyzické a chemické charakteristiky
*služby - předcházející, doprovázející i následující prodej
*image - značka, design…
- uplatnění na rozvinutých trzích, kde váhu ztrácí jádro (to je samozřejmost) a význam nabírají služby a image
životní cyklus výrobku a využití nástrojů marketingu:

ZAVEDENÍ
RŮST
ZRALOST
ÚPADEK
CENA
vysoká
vysoká
střední
nízká
DISTRIBUCE
omezená
intenzívní
intenzívní
omezená
PROMOTION
intenzívní
mírná
mírná
minimální

podnikatelské hodnocení výrobku - potřeba spolehlivých a jednoznačných informací
- nutná kritéria hodnocení - zisk, výše a dynamika prodeje, náročnost na zdroje aj.
*klasifikace výrobků: 1, portfólio analýza BCG
růst
zavádění
zralost
ústup
2, dle Druckera *snadné hodnocení - dnešní živitelé, zítřejší živitelé, výnosné speciality, vývojové výrobky, nezdary
*nesnadné hodnocení - včerejší živitelé, přespecializované výrobky, neoprávněné speciality, popelky…
inovace - z pohledu zákazníka pozitivní změna, z pohledu podnikatele rozvoj
- 4 příčiny: nasycenost trhu, obnovení ziskovosti, základní nástroj síly postavení výrobce, ekologické důsledky
- podstata inovace - technická, estetická - možno ve všech vrstvách komplexního výrobku
- míra změny - zásadně nový výrobek, modifikace dosavadního výrobku, analogický výrobek
- zavádění inovací: *nákup licence od jiného - snazší
*vlastní vývoj - výzkum (náměty a jejich filtrace), realizace prototypu a testování, komercializace (dokončení komplexního výrobku a harmonizace s dalšími nástroji marketingového mixu)
*model soudobého výrobku - vyšší účinnost, více funkcí, sofistikovanost, malá energetická náročnost, minimální objem a hmotnost, umělá inteligence, dlouhá životnost, nové materiály, ekologická čistota, design na výši

Žádné komentáře:

Okomentovat