Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. kapitola = Obchodní operace

Obchodní operaci = rozsáhlý komplex činností, které musí být provedeny ve vzájemném souladu a časových návaznostech tak, aby celý pohyb zboží vymezený zvolenou obchodní metodou proběhl úspěšně.

Obchodní transakce = obchodní operace zúžená o přípravnou fázi a fázi uzavření

Obchodní případ = vymezuje obchodní transakci z pohledu účetnictví

Fáze obchodní operace :
1. Přípravná fáze
2. Smluvní fáze
3. Realizační fáze
4. Fáze převzetí a placení
5. Fáze uzavření

1. V rámci přípravné fáze –
- průzkum trhu
- plánování transakce
- propagace a akvizice, odeslání nabídky

Průzkum se zpravidla týká následujících oblastí :
- teritoriální průzkum
- informace o potenciálních obchodních partnerech
- komoditní průzkum – nároky spotřebitelů na zboží a úroveň konkurence
- technický průzkum – jaké v dané zemi platí normy, certifikační řízení
- cenový průzkum

V rámci plánování operace podnik :
- volí vhodnou obchodní metodu
- provádí předběžnou kalkulaci ceny
- sestavuje plán propagace a akvizice
Propagace = cílevědomé komunikační působení zaměřené na určitý okruh veřejnosti za účelem ovlivnit jejich preference zboží. Rozlišujeme propagaci :
- výrobkovou
- institucionální

Akvizice = činnost, která směřuje k získání zákazníka za účelem uzavření kupní smlouvy. Akvizice může být :
- přímá
- nepřímá
Výsledkem úspěšné akvizice je poptávka

Žádné komentáře:

Okomentovat