1. První linie
2. Střední linie
3. Top manažeři
1. Manažeři první linie
- přidělování úkolů
- první info od zaměstnanců
- přijímání stížností
- podřízenými jsou zaměstnanci
2. Střední manažeři
- pouze u větších podniků
- prostředníci mezi topem a linií
3. Top manažeři
- uplatňují podnikatelskou roli
- odpovědnost vůči vlastníkům
- nezávislost umožňuje přijímat nezaujatá řešení
Rozdíly mezi manažery
- spočívají ve stupních dovedností, které jsou na jednotlivé úrovně manažerů kladeny
- dovednosti: a)lidské - práce, pochopení, motivace lidí a skupin
b) koncepční - koordinace a integrace celé firmy
c) technické - využívat postupy a techniky daného útvaru
- všichni musí pochopit fungování celé firmy, jednotlivých částí a předvídat, jaké změny částí ovlivní orgci jako celek
Osobnost manažera
- plánovači, organizátoři, kontroloři a vůdci, kteří pracují s lidmi nejen ve svém podniku, ale i v mezipodnikové sféře
- oblasti osobnosti manažera:
odpovědnost, rovnováha, analytické a koncepční myšlení, prostředník, politik, diplomat
- osobnost dle Druckera je ve zdatnosti - tj. dělat věci správně a v efektivitě - tj. vybrat nejvhodnější předmět podnikání
Žádné komentáře:
Okomentovat