Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Jednotliví účastníci makroprostředí

- makroprostředí představuje příležitosti a hrozby pro firmu, které musí firma sledovat a musí na ně reagovat
1. Demografické prostředí
- "trhy vytvářejí lidé"
a) růst populace - populační exploze je ohraničena přírodními zdroji
- oblasti, které si to mohou nejméně dovolit mají nejvyšší přírůstky populace (posiluje se cyklus chudoby)
- růst populace vede k růstu potřeb, ale nevede k růstu trhů
- příležitosti a hrozby pro různé druhy firem a odvětví
- věková struktura obyvatelstva ovlivňuje strategie obchodníků
- proměny domácnosti (rozvody ...) rostou rychleji a s nimi se mění potřeby
- geografické přesuny obyvatelstva (město - předměstí)
- vzdělanost populace mění poptávku v určitých odvětvích
- jednotlivé etnické a rasové skupiny populace mají různé potřeby

2. Ekonomické prostředí
- činitelé ovlivňujícíc kupní sílu spotřebitele a strukturu jeho výdajů
- fy musí sledovat strukturu příjmů a výdajů obyvatelstva, jeho jednotlivých skupin a velikost průměrných příjmů
- s příjmem rodiny se mění struktura výdajů rodiny v závislosti na růstu jejího příjmu
3. Přírodní prostředí
- fy si musí uvědomovat vážné ohrožení a příležitosti spojené se čtyřmi tendencemi v přírodním prostředí
a) nedostatek surovin - voda, freony, lesy, nerostné suroviny
- výzkum a vývoj výroby náhradních materiálů
b) růst nákladů na energii - rozvoj alternativních energetických zdrojů
c) růst znečištění - chemické, jaderné odpady, příležitosti pro ostražité společnosti, rycyklace, výrobky a obaly neznč. ŽP
d) úloha vlády při ochraně ŽP

Žádné komentáře:

Okomentovat