Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketingová strategie

- fy bude úspěšná v dosahování cílů, jestliže bude požadavky a potřeby spotřebitelů uspokojovat účinněji a efektivněji než konkurence
- soustředění na potřeby kupujícího
- čtyři oblasti: a) soustředění se na trh
b) orientace na zákazníka
c) koordinovaný marketing
d) výnosnost - ziskovost - dosažení cílů podniku

a) soustředění se na trh
- nejlepším řešením je definování na cílový trh a pečlivá příprava marketingového programu pro každý cílový trh
(automobil pro zaměstnanou ženu ...)
b) orientace na zákazníka
- definování potřeb z hlediska zákazníka, ne společnosti (hovory se zákazníky, průzkum mezi zákazníky)
- vytváření stálých zákazníků a jejich udržení - "potěšený zákazník"
- analýza stížností zákazníka
- spokojenost zákazníka je nejlepší ukazatel budoucích zisků
c) koordinovaný marketing
- různé funkce marketingu musí být mezi sebou koordinovány (prodavači, reklama ...)
- koordinace mrg s ostatními odděleními firmy (vyjádření vztahu jednotlivých profesí k zákazníkovi)
- "interní marketing" = úspěšné najímání, proškolování a motivace schopných zaměstnanců sloužit zákazníkovi
d) dosažení cílů podniku
- dosahování zisků prostřednictvím své dobré práce

Sociální - společenská koncepce
- vyzývá k rovnováze mezi ziskem fy, spokojeností zákazníka a veřejným zájmem
- úkolem firmy je uspokojování potřeb efektivněji a účinněji než konkurenti tak, aby byl zachován či zvýšen blahobyt společnosti
- cíle fy musí být v zájmu společnosti
- oblasti životního prostředí, zdraví,

Žádné komentáře:

Okomentovat