(charakteristika, předpoklady aplikace, zhodnocení).
Podnikatelská filosofie - Marketingové strategie
- slouží k provádění jasného promyšleného, účinného, efektivního a odpovědného marketingu
- pět konkurujících si koncepcí
- těmto předcházely jiné, které se dnes ještě uplatňují
Výrobní koncepce (konec 19. - 20. léta 20. stol.)
- filozofie "zvýšení výroby, snížení cen"
- spotřebitelé požadují široce dostupné výrobky za nízkou cenu
- vysoký objem výroby (úspory z rozsahu)
- aplikace: - převis poptávky nad nabídkou
- vysokou cenu nutno snížit zvýšením produktivity
- neosobní přístup, sporná kvalita služeb
- výroba na výrobních linkách
Výrobková koncepce - n e z a ř a d i t e l n á
- spotřebitelé preferují kvalitnější výrobky, za mimořádné provedení jsou ochotni zaplatit více peněz
- manažeři se snaží vyrábět čím dál kvalitnější výrobky
- vede k tzv. MRG krátkozrakosti - fy se soustřeďuje na výrobek a ne na spotřebitele
- dochází k ní při vývoji nového výrobku, který si vedení oblíbí
- fy se neptají spotřebitele co chtějí
Prodejní koncepce (agresivní prodej)
- spotřebitelé jsou pasivní, ke koupi výrobku je třeba je přemluvit
- tzv. nehledané zboží - lidé neuvažují o koupi normálně (encyklopedie)
- nástroje efektivního prodeje - "bombardování reklamou"
- málo se zkoumá co veřejnost chce, ale hodně se prodává, aby se veřejnost přiměla ke koupi
- cílem je prodat vyrobené - používá se při nadbytku zásob
Žádné komentáře:
Okomentovat