Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4. Marketingové mikroprostředí (pojem, složky, charakteristika) 5. Marketingové makroprostředí (pojem, složky, charakteristika)

Marketingové prostředí
- zahrnuje aktéry a síly, které ovlivňují schopnost firmy rozvíjet se a udržovat úspěšné transakce a vztahy se svými cílovými zákazníky
Mikroprostředí
- nejbližší účastníci firmy, kteří ovlivňují její schopnost obsluhovat své trhy
- dodavatelé, společnost, zákazníci, konkurenci, veřejnost, zprostředkovatelé
Makroprostředí
- společenské síly, které ovlivňují veškeré účastníky v mikroprostředí
- demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politické a kulturní síly
Jednotliví účastníci mikroprostředí:
1. Podnik
- všechny oddělení firmy jako vrcholové řízení, finanční oddělení, výzkumné a vývojové oddělení, nákupní oddělení, výrobní útvary ovlivňují činnost marketingových pracovníků
- z hlediska vzniku konfliktů je nutná spolupráce marketingových pracovníků s ostatními odděleními
2. Dodavatelé
- obchodní firmy a jednotlivci, kteří zabezpečují potřebné zdroje pro podnik i její konkurenty
- změny dodavatelského prostředí mohou významně ovlivnit marketingovou činnost firmy
- dobré partnerské vztahy s klíčovými dodavateli
- nutno plánovat dodávky - Just In Time
3. Marketingoví zprostředkovatelé
- pomáhají firmě při propagaci, prodeji a distribuci zboží k cílovým zákazníkům
- různí zprostředkovatelé, firmy pro fyzickou distribuci, agentury, finanční zprostředkovatelé
a) zprostředkovatelé vyhledávající zákazníky, vyjednavači
b) obchodní zprostředkovatelé - překupníci
c) skladovací firmy
d) přepravní firmy
e) marketingové agentury - reklamní, sdělovací prostředky, poradenské firmy
f) banky, úvěrové společnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat