Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

11. Životní cyklus výrobku a působení nástrojů marketingového mixu v jednotlivých etapách

= fáze, kterými výrobek prochází
1. Vývoj
2. Zavádění
3. Růst
4. Zralost
5. Pokles

2. Zavádění
- poprvé na trhu, prodej roste pomalu
- distributor ani spotřebitelé nemusí vždy akceptovat nový výrobek
- zisk - malý nebo žádný
- malý prodej, vysoké jednicové náklady
- cílem - seznámení spotřebitele s výrobkem a vyvolat primární poptávku po výrobku
- konkurence - žádná
- MRG. STRATEGIE V ETAPĚ ZAVÁDĚNÍ
- ceny - zaváděcí
* strategie při sběru smetany - co nejdříve uhradit náklady, necitlivé využívání spotřebitele, růst cen přiláká konkurenci
* penetrační strategie - přilákat co nejvíce zákazníků a získat co nejvyšší tržní podíl
3. Růst
- po příznivém přijetí spotřebiteli roste prodej
- nová konkurence
- obměny výrobku
- propagace - značka, druh
- ceny - stejné nebo mírně klesající
- prudký pokles jednicových nákladů => nejvyšší jednicový zisk

Žádné komentáře:

Okomentovat