- musí navazovat na cíle podniku
- max zisku
- udržení růstu tržeb
- udržení objemu prodeje
- udržení tržního podílu
- přežití
- sociální odpovědnost
- od toho se odvozují další, menší cíle
- fy mají zpravidla více cílů, které musí být uspořádány hiearchicky dle významu
- cíle musí být
- definované v čase
- stanoveny v měř. formě
- kompatibilní cíle
- realistické, stimulující
- dosažení musí být prokazatelné
- strategie, které zabezpečí stanovení cílů za různých předpokladů
a) penetrace trhu = smíšit prodej běžných výrobků na ex. trzích
b) rozšiřování trhu = hledání nových trhů pro ex. výrobky
c) vývoj výrobků = zavádění nových, zdokonalených výrobků na trhy
d) diverzifikace = vývoj nových výrobků a současně jejich prodej na nových trzích
- kromě těchto strategií mohou existovat i strategie na snížení nákladů ve výrobě, administrativě ...
c) sestavení mrg. programů
- akční program integrace a koordinace mrg mixu
- využití mrg mixu = komplex nástrojů, které fy používá při působení na trh
- stanoveny hlavní úkoly při plnění mrg strategií - orgčnní zajištění, odpovědnost, časový rozvrh
- rozpočet nákladů na krytí
Žádné komentáře:
Okomentovat