- každý výrobek má rozdílnou schopnost uspokojovat potřeby
= odhad celkové vlastnosti výrobku uspokojit potřebu
Náklady
- obětované náklady ze "vzdání se" jiných výrobků pro uspokojení své potřeby
- zahrnují nejen cenu, ale i náklady obětované příležitosti
Směna
- způsob, jak lidé mohou získat výrobky (další: samovýroba, přinucení, žebrání)
- proces, kdy zboží mění majitele, přičemž po proběhnutí transakce jsou na tom obě strany lépe než předtím
- akt získání žádoucího výrobku od někoho nabídnutím něčeho jiného
- podmínky: dvě strany, předměty uspok. potřeby, hodnota předmětů, komunikace
- směna naturální a peněžní
Transakce
- transakce x transfer (jednostranný převod)
- snaha vyvolat reakci v chování partnera
- jednání
- seznam požadavků
Vztahy
- vztahový marketing = snaha vybudovat dlouhodobé, důvěrné vztahy se svými partnery
- výsledkem vztahového mrg je mrg sít
Trh
= všichni potenciální zákazníci, kteří mají potřebu či požadavek a byli by ochotni a schopni se zúčastnit směny, aby tyto své uspokojily
- původně místo, kde probíhala směna
- trhy potřeb, výrobku, voličů ...
- ekonomika každé země i celá světová ekonomika jsou složeny z komplexu vzájemně se ovlivnujících souborů trhů, které jsou propojeny prostřednictvím směny
Žádné komentáře:
Okomentovat