Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

c) Horizontální komunikace

- na úrovni útvarů fy
- má spíše kontrolní charakter
- používá se ke koordinaci
d) diagonální
- probíhá mezi místy rozhodování na různých úrovních orgční struktury
- zpravidla dle modelů orgčních struktur
- používá se zpravidla na úrovni linie - štáb
2. Neoficiální
- komunikační síť utkaná z náhodných osobních kontaktů
- šíří zprávy podložené i nepodložené se subjektivním zabarvením
- probíhá zde tok dolů, nahoru, horizontálně, diagonálně, ale bez stanovené struktury jako je tomu při ofic. toku
- dovolují kritický pohled do nitra zaměstnanců
- nástroj komunikace, který dovoluje objasňovat ofic. vztahy
- manažer musí umět využívat tyto kanály ke svým potřebám a umět je využívat i v opačném směru
Zpětná vazba
- nejdůležitější pro zlepšení komunikačního procesu
- větší množství zpětných vazeb vede k účinnější a rychlejší komunikaci
- ovlivněno použitým médiem
Informace
= sdělení, zpráva oznámení o určité skutečnosti
- lze ji definovat pouze ve vztahu k určitému subjektu
- údaje předávaný jedním systémem
- údaj předávaný jinému systému, který zmenšuje či odstraňuje neurčitost
Informace kvantitativní
- vychází z teorie informace
- exaktně zkoumá komplex otázek souv. s přenosem informace různými infokanály
Informace kvalitativní
- vyjadřuje významoslov informace
- informace napomáhající dosažení určitého cíle
- nelze je exaktně vyjádřit
12. Vysvětlete funkce komunikace v organizaci
13. Zhodnoťte jednotlivé komunikační formy

Žádné komentáře:

Okomentovat