Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

19. Podpora prodeje a osobní prodej (podstata, funkce, využití)

Propagace
- slouží jako prostředek komunikace se zákazníky
- využívá soubor nástrojů = propagační mix
Propagační mix = reklama + osobní prodej + podpora prodeje + publicita
= kombinace nástrojů propagace
Nástroje propagace
- informují potenciální zákazníky o užitečnosti produktu, aby je přesvědčili, aby produkt koupili
- připomínají užitečnost výrobků
- sdělují zprávy s cílem ovlivnit a usměrnit znalosti, postoje a chování spotřebitele
Recipient - rozlišení:
- podle druhu média, které sleduje
- podle přístupu a příjmu média (selektivní, neselektivní)
- přijetí informace recipienta ovlivňuje selektivní pozornost, selektivní zkreslení a selektivní paměť
Komunikační prostředky
1. Sdělení
2. Média - mohou mít komunikační kanál a) osobní, b) neosobní
Reklama
= placená forma neosobní komunikace o firmě nebo identifikovatelným sponzorem
- druhy: a) reklama produktu
b) reklama institucionální - budování dobrého jména fy
c) reklama sponzorem - kupuje si
Výhody reklamy
- budování dlouhodobého image
- podnícení prodeje
- kontaktování velkého počtu jednotek při nízkých nákladech na expozici
- podnik vyjadřuje to, co chce
- všem recipientům jsou poslána stejná sdělení

Žádné komentáře:

Okomentovat