Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Obecné podněty pro inovace

- neschopnost reagovat včas na změny v okolí (změny jsou často vyvolány turbulencí a chaosem v okolí)
- pokles zisku a podílu na trhu
- složitá komunikační síť přinášející pomalé řešení problémů
- požadavky zákazníka - chce co největší inovativní úroveň toho, co kupuje (chce co nejvíce uspokojit potřebu)
- stálá a progresivní inovační aktivita je předpokladem podnikatelského úspěchu
Konkrétní podněty pro inovace a pro aplikaci reengineeringu
- dlouhá doba vývoje a dodání výrobku
- časté zmetky a předěly u výrobních firem
- častý výskyt vad
- pomalé zavedení na trh
- neúspěch na trhu
- zastaralý IS – množí se požadavky
Všechny tyto podněty vedou k inovaci, která v dlouhodobém a v některých případech i v krátkodobém horizontu zlepšuje konkurenceschopnost podniku.
Podle podnikání můžeme rozdělit podnikání na podnikání vnitřní a vnější:
Vnější podnikání
- inovace jsou klíčem k úspěchu
- často se chápe jako schopnost objevit nebo záměrně vytvořit příležitosti (a samozřejmě je využít) při styku s okolím a přitom zhodnotit vlastní zdroje, výrobky, služby
Vnitřní podnikání
- cílem je inovativní , efektivní využívání vnitroorganizačních příležitosti, aby bylo lépe plněno poslání a soustava cílů podniku
Vnitřní a vnější podnikatelská činnost jsou obvykle velice úzce propojeny a jejich integrací podmiňují vznik synergických efektů nadprůměrné podnikatelské úspěšnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat