Z hlediska teoretických východisek je reengineering cestou myšlenkově nového a ekonomicky účinného řešení účelné míry integrovaného řízení v prostoru a čase. A je to právě teorie integrovaného řízení (v podniku to znamená propojení informačních a hmotně-energetický vazeb dílčích částí tohoto celku (závodu, provozů v podniku) a tím se realizují procesy vzájemně koordinované spolupráce jednotlivých částí) jež poskytuje zdůvodnění pro účelnost a logiku reengineeringových postupů.
Strategická idea pro vznik reengineeringu vychází z premisy, že dosavadní manažerské myšlení a jednání kriticky zaostalo za potřebami nového rozvoje postupně integrované světové ekonomiky a informační společnosti. A to jak z hlediska schopnosti reakce na změnu podnikatelských podmínek tak i ignorování možností aplikace prostředků a metod informačního managementu.
Individualizace zákaznických potřeb a souběžná existence vysoké úrovně světové konkurence znehodnocuje postupy výroby a oběhu, založené na klasické dělbě práce (proměňovala složité podnikové procesy na soubor činností snadno zvládnutelných a kvalifikačně méně náročný. Tím docházelo ke specializaci do dílčích etap a pracovníkům se vytrácela bezprostřední vazba na výsledky jejich práce)
Reengineering přehodnocuje dosavadní hlubokou dělbu práce(specializaci), zhromadňování výroby a unifikaci potřeb. Reengineering začíná s čistým listem papíru.
Reengineering je zásadní přehodnocení a radikální přeměna podnikatelských procesů s cílem dosáhnout dramatického zlepšení v dosavadních parametrech hospodaření jako jsou náklady, kvalita, služby, rychlost.
Někdy se také nazývá poslání reengineeringu jako:začít znovu. Myslí se tím především začít kvalitativní inovace procesů jako celku a né po jednotlivých izolovaných částech.
Zaměření na ucelené procesy orientované na výstupy pro zákazníka je pak pro pochopení reengineeringu rozhodující.
- neznamená automatizovat dosavadní činnosti, nejde také o dílčí úpravy (příliš drahé)
Žádné komentáře:
Okomentovat