Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zdroje chování podnikatelského subjektu

Vlastní zdroje podnikatelského subjektu se dělí do čtyř skupin:
1. Personální zdroje, které tvoří všichni zaměstnanci se svými schopnosti, znalostmi a dovednostmi, které jsou ochotni vynaložit - pak nejcennější zdroje
2. Materiální zdroje, představují pracovní předměty a prostředky vč. výrobních strojů a zařízení, slouží k transformaci vstupů na požadované služby a produkty
3. Finanční zdroje, tj. finanční prostředky, využitelné k naplnění pod.cílů při současném zhodnocení vznikajících příležitostí a hrozeb
4. Informační zdroje,zdroje nehmotné povahy - soubor znalostí - know-how,
jak nejúčelněji a nejúspěšněji provádět transformační proces v podnikatelském subjektu.
Tyto vnitřní zdroje představují silné stránky a slabiny podnikatelského subjektu ve vztahu ke vznikajícím příležitostem i hrozbám.
Podnikatelský subjekt je složitý celek - Otevřenost jeho systému a interakce s vnějším prostředím je podmínkou rozvoje a přežití. Systémové pojetí vysvětluje vztah mezi zdroji a nositeli podnikatelských funkcí, tj.
PS většinou pracuje se stabilními vstupy -suroviny, energie, informace, okruh zákazníků, na změny musí však reagovat, i změnou charakteru svých vnitřních zdrojů (obměna pracovníků, modernizace materiálních zdrojů, potřeba externích finačních zdrojů, aktualizace know-how)
Interakce s okolím ovlivňuje podn.úspěch
§ konkurenceschopná nabídka na nejvyšší úrovni
§ flexibilita a adaptabilita vnitřního prostředí

Žádné komentáře:

Okomentovat